کد مطلب: 170521
عضوکميسيون‌امنيت‌ملي‌درگفت‌وگوبادانا:
جاسوس دستگير شده در تيم مذاکره کننده به قيد وثيقه آزاد است/ وي ممنوع الخروج است/ مسائلي مانند آزادي جيسون رضائيان دليل آزادسازي پول‌هاي بلوکه شده ايران بود نه برجام
تاریخ انتشار : 1395/06/28 13:47:04
نمایش : 1019
محمد جواد جمالي با بيان اينکه دستگاه‌هاي مسئول کار خود را روي پرونده دستگيري جاسوس در تيم مذاکره کننده به خوبي انجام مي‌دهند اظهار داشت: متاسفانه اکثر کساني که اخيرا در رابطه با ارتباط ناسالم با بيگانه چه در حد جاسوسي و چه در ساير مسائل دستگير مي‌شوند کساني هستند که تابيعت دوگانه دارند.












 

به گزارش هفت چشمه، محمد جواد جمالي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص دستگيري جاسوس در تيم مذاکره هسته‌اي اظهار داشت: فرد دستگير شده مشاور اقتصادي تيم هسته‌اي بوده که مدتي در برخي از بانک‌ها به عنوان عضو هيئت مديره و مدير عامل بانک فعاليت داشته و داراي تابعيت دوگانه است.

وي افزود: اين فرد هم‌ اکنون به قيد وثيقه آزاد است و از آنجايي که اين پرونده ابعاد گوناگوني دارد و رسانه‌اي شدن برخي از موضوعات آن به روند تحقيقات ضربه وارد مي‌کند، بايد يک فضاي آرام ايجاد کنيم تا دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي به خوبي کار خود را انجام دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس با بيان اينکه دستگاه‌هاي مسئول کار خود را روي پرونده دستگيري جاسوس در تيم مذاکره کننده به خوبي انجام مي‌دهند اظهار داشت: متاسفانه اکثر کساني که اخيرا در رابطه با ارتباط ناسالم با بيگانه چه در حد جاسوسي و چه در ساير مسائل دستگير مي‌شوند کساني هستند که تابيعت دوگانه دارند.

 

جمالي ادامه داد: اين افراد داراي نقاط ضعف مادي و معنوي بسياري از قبيل تحصيل فرزندان در خارج از کشور و اموالي که در کشورهاي خارجي دارند، هستند و سرويس‌هاي بيگانه‌ هم به خوبي از اين نقاط ضعف استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه دوتابعيتي‌ها، تابعيت اضافه خود را آشکارا بيان نمي‌کنند و همين موضوع کار دستگاه‌هاي مسئول را سخت مي‌کند عنوان کرد: اين افراد براي نفوذ در رده‌هاي گوناگون تربيت مي‌شوند؛ يعني دشمن براي هرکاري که يک روز بتواند امنيت جامعه را به خطر اندازد ولو يک کار کوچک و پيش پاافتاده آدم‌تراشي مي‌کند و اين افراد هميشه هم در رده‌هاي بالا نيستند.

عضو کميسيون امنيت ملي تصريح کرد: اين افراد هميشه هم از اول براي جاسوسي و نفوذ تربيت نشده‌اند و گاهي سرويس‌هاي بيگانه از نقاط ضعفشان براي جذب آن‌ها استفاده مي‌کند.

جمالي با بيان اينکه فرد دستگير شده در تيم مذاکره کننده هسته‌اي هم اکنون ممنوع الخروج است گفت: اين افراد گاهي نيازي به جاسوسي ندارند و همين که بتوانند اولويت‌هاي کشور را در نظر مسئولان تغيير دهند بزرگترين ضربه را وارد کرده‌اند، اين امري است که در دوران جنگ سرد هم ما با آن روبه‌رو بوده‌ايم و متاسفانه اين دست افراد در خيلي از رده‌ها رخنه کرده‌اند.

وي در خصوص آزادسازي مقداري از پول‌هاي بلوکه شده کشورمان اظهار داشت: اين پول‌ها مربوط به خريد‌هاي نظامي است که ما پيش از انقلاب انجام داديم؛ چون آمريکايي‌ها قرارداد را يک طرفه لغو کرده بودند و با توجه به دعاوي صورت گرفته عليه آمريکا، آن‌ها محکوم شدند که يک ميليارد و 700 ميليون دلار به ايران پرداخت کنند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: علت آزادسازي اين پول‌ها هم برجام نبوده و در رابطه با مسائل امنيتي است که بين ما و آمريکا وجود داشت؛ مسائلي از قبيل آزاد سازي برخي از جاسوسان آمريکايي مثل جيسون رضائيان.

 

انتهاي پيام/نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg